Kundebreve

Forstår kunderne, hvad I skriver til dem i jeres kundebreve?
Eller ringer de og spørger (om de forkerte ting) hele tiden?

Vi har alle prøvet at modtage det rene volapyk fra en virksomhed eller en offentlig institution.

Når man har læst brevet, sidder man tilbage og forstår ikke en pind. Måske føler man sig talt ned til. Eller tromlet. Eller noget helt fjerde.

Tag temperaturen på jeres kundebreve

Kundebreve er betegnelsen for de breve en virksomhed eller en institution sender til sine kunder eller brugere.

I værste fald skaber skidt formulerede kundebreve afstand og kundeflugt. Når man som kunde eller bruger ikke føler sig godt behandlet, ja så finder man et andet sted at lægge sine æg, penge eller interesser. Så enkelt er det.

Derfor er det alfa og omega, at kundebrevene er skrevet, så kunderne forstår budskabet.

Hvordan står det til med jeres kundebreve?

  • Skaber jeres kundebreve tillid?
  • Eller hægter I – bevidst eller ubevidst – jeres kunder af?
  • Gør I alt for at holde dine kunder i uvidenhed?!
  • Eller kommer I kunderne godt i møde med service, åbenhed og hjælpsomhed?

Kundebreve siger ALT om din virksomhed

Vis mig dit kundebrev og jeg skal sige dig hvem du er.

Kundebreve er en vigtig del af en virksomheds kommunikation, fordi det er i kundebreve en virksomhed viser sit sande jeg.

  • Hvad siger jeres kundebreve om jer?
  • Hvad siger jeres kunder om jeres breve til dem?
  • Bliver de sure?
  • Forvirrede?
  • Eller forstår de, hvad I skriver – og gør de som I vil have dem til at gøre?

Hvis du/I ikke allerede har arbejdet med jeres kundebreve og kommunikationen til jeres kunder er det på høje tid.

Lad mig tage temperaturen på jeres kundebreve og give dem en ekstern omgang!

Din virksomheds kundebreve har med garanti godt af at blive gennemgået og optimeret af en, der kan kigge på kundebrevene og jeres virksomhed med en kundes eller brugers øjne.

Kontakt mig (Lotte Seheim, Core360) på tlf. 2925 9446. Eller send mig en besked.

 

Core360. Kommunikation. Helt enkelt.